Πόσο θα πέσουν οι τιμές των ΙΧ με τη μείωση του ΦΠΑ;

Η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 18% θα ρίξει και τις τιμές στα νέα αυτοκίνητα;

Η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 18% θα ρίξει και τις τιμές στα νέα αυτοκίνητα;

Η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 18%, θα συμπαρασύρει αναλογικά τις τιμές των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η μείωση των τιμών στις κατηγορίες των μικρών και οικογενειακών αυτοκινήτων, που είναι και οι δημοφιλέστερες της ελληνικής αγοράς, θα κυμανθεί από 300 έως και 1000 ευρώ

Προφανώς τα στελέχη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου βλέπουν θετικά την προοπτική της μείωσης της φορολόγησης, χωρίς ωστόσο να λείπουν και οι σχετικοί προβληματισμοί…

Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσουμε την σχετική ανησυχία της αγοράς αυτοκινήτου αναφορικά με το αν η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ θα φέρει ως… “ισοδύναμο” μέτρο ένα από τα παρακάτω:

είτε την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης από το 2016, οπότε δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως όφελος.

είτε την επιβολή νέου φόρου σε συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων, όπως φημολογείται για τα diesel.

Την ίδια στιγμή βέβαια που και το ζητούμενο για εμάς τους καταναλωτές είναι η όποια μείωση του ΦΠΑ και γενικότερα της φορολογίας του αυτοκινήτου να περάσει τελικά και σε εμάς τους καταναλωτές και να μην… απορροφηθεί από την… αγορά σε μια προσπάθεια αύξησης της κερδοφορίας των εταιριών του χώρου…

Ωστόσο, αν υιοθετήσουμε το γεγονός πώς η μείωση του ΦΠΑ από το 23% στο 18% περάσει χωρίς περικοπές στους καταναλωτές, τότε η μεσοσταθμική μείωση των τιμών, με βάση στοιχεία που δημοσιεύει και το caranddriver.gr, θα έχει να κάνει ως εξής:

300 ευρώ για αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας με κινητήρα 900-1.000 κ.εκ. σημερινής αξίας 9.000-10.000 ευρώ (π.χ. Toyota Aygo).
400 ευρώ για αυτοκίνητο της μικρή κατηγορίας με κινητήρα 1.000-1.300 κ.εκ. σημερινής αξίας 10.000-12.000 ευρώ (π.χ. Nissan Micra).
500 ευρώ για αυτοκίνητο της μικρής οικογενειακής κατηγορίας με κινητήρα 1.200-1.400 κ.εκ. σημερινής αξίας 12.000-14.000 ευρώ (π.χ. VW Polo).
600 ευρώ για μικρομεσαίο αυτοκίνητο με κινητήρα 1.400 κ.εκ. σημερινής αξίας 14.000-16.000 ευρώ (Hyundai i30).
700 ευρώ για μικρομεσαίο αυτοκίνητο με κινητήρα 1.600 κ.εκ. σημερινής αξίας 16.000-18.000 ευρώ (π.χ. Opel Astra).
800 ευρώ για αυτοκίνητο οικογενειακής κατηγορίας με κινητήρα 1.600 κ.εκ. σημερινής αξίας 18.000-20.000 ευρώ (Skoda Octavia).
– 1.000 ευρώ για αυτοκίνητο οικογενειακής κατηγορίας με κινητήρα 1.600 κ.εκ. και άνω σημερινής αξίας πάνω από 20.000 ευρώ (π.χ. Ford Mondeo).

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook