Σημαντικές επιβαρύνσεις στα ΙΧ μικρού κυβισμού από το νέο σύστημα για τέλη κυκλοφορίας…
Σημαντικές επιβαρύνσεις στα ΙΧ μικρού κυβισμού αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου επιβολής των τελών κυκλοφορίας που ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο, η οποία σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει θα βασίζεται στα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο μέσα στη χρονιά.
Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που κερδισμένα θα είναι τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού λόγω της μείωσης του τεκμηρίου και κατ επέκταση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης αλλά και της απεξάρτησης των τελών από τον κυβισμό.
Είναι προφανές ότι όσα αυτοκίνητα διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη χρονιά θα επιβαρύνονται περισσότερο. Αν δεχτούμε ότι η επιβάρυνση ανά χιλιόμετρο θα είναι 0,03 λεπτά ανά χιλιόμετρο με βάση το σενάριο που είναι υπό συζήτηση και υποθέσουμε ότι ένα αυτοκίνητο διανύει 10.000 χιλιόμετρα προκύπτουν οι μεταβολές που φαίνονται στην συνέχεια…
Για τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας ως 30/10/2010 έχουμε τέλη κυκλοφορίας 300 ευρώ με βάση το νέο σύστημα ενώ με το σύστημα που ισχύε μέχρι τώρα τα δεδομένα ήταν:
786-1.071 κ.εκ. – 120 ευρώ
1.072-1.357 κ.εκ. – 135 ευρώ
1.358-1.548 κ.εκ. – 240 ευρώ
1.549-1.738 κ.εκ. – 265 ευρώ
1.739-1.928 κ.εκ. – 300 ευρώ
1.929-2.357 κ.εκ. – 660 ευρώ
2.358-3.000 κ.εκ. – 880 ευρώ
3.001-4.000 κ.εκ. – 1100 ευρώ
4.001 κ.εκ. και άνω – 1320 ευρώ
Στα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010 και με υπόθεση την ανώτατη εκπομπή ρύπων ανά κατηγορία έχουμε τέλη κυκλοφορίας 300 ευρώ με βάση το νέο σύστημα ενώ με το σύστημα που ισχύε μέχρι τώρα τα δεδομένα ήταν:
Εκπομπές CO2 g/km 0-100 – 0 ευρώ
Εκπομπές CO2 g/km 101-120 – 108 ευρώ
Εκπομπές CO2 g/km 121-140 – 154 ευρώ
Εκπομπές CO2 g/km 141-160 – 272 ευρώ
Εκπομπές CO2 g/km 161-180 – 405 ευρώ
Εκπομπές CO2 g/km 181-200 – 510 ευρώ
Εκπομπές CO2 g/km 201-250 – 700 ευρώ
Εκπομπές CO2 g/km Άνω των 250 – 850 ευρώ
Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει με απλά μαθηματικά ότι αν τελικά εφαρμοστεί το φημολογούμενο νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας τον λογαριασμό και πάλι θα κληθούν να πληρώσουν όσοι έχουν αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Αυτή η φήμη έρχεται πολύ απλά να επιβεβαιώσει την πολιτική που εφαρμόζεται με σκοπό να τιμωρεί τους πολίτες και όχι να κατανέμει δίκαια τα φορολογικά βάρη.
Επίσης τίθεται και το θέμα των προσωπικών δεδομένων, μιας και για να γνωρίζει το ΥΠΟΙΚ πόσα χιλιόμετρα διανύουμε ετησίως θα πρέπει να μας “προμηθεύσει” με GPS, του οποίου το κόστος θα κληθούμε και πάλι να πληρώσουμε εμείς φυσικά, ενώ παράλληλα η Εφορία θα ξέρει μ’ αυτό τον τρόπο και που βρισκόμαστε ή ποιες διαδρομές ακριβώς κάνουμε καθημερινά… κανονική παρακολούθηση δηλαδή και μάλιστα σε live χρόνους!!!
Αυτή η φημολογία μάλιστα έχει προκαλέσει ήδη έντονες αντιδράσεις στα social media ενώ φυσικά έχουν επίσης ξεκινήσει οι συζητήσεις για το πως οι πολίτες θα μπορούν να μπλοκάρουν αυτά τα συστήματα…