Επένδυση στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, θέσπιση μέτρων θα σώσουν ζωές στην ΕΕ…
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, κατά το έτος 2012, 28.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους, με τεράστιο κοινωνικό, αλλά και οικονομικό κόστος, το οποίο αντιστοιχεί στο 2% του ευρωπαϊκού Ακαθάριστου Προϊόντος, το οποίο ισοδυναμεί με 250 εκατομμύρια ευρώ. (Πάντως καμία ανθρώπινη ζωή δεν θα πρέπει να αντιστοιχίζεται σε χρήμα, ωστόσο, η ΕΕ φαίνεται πως μετράει και στέκεται περισσότερο στην ανθρώπινη ζωή ως χρήμα και όχι ως αξία!!!)
Η Ελληνική Προεδρία από κοινού με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τη σημαντική απόδοση της επένδυσης στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και να δώσει προτεραιότητα σε μέτρα που θα σώσουν ζωές στην ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο.
Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2011-2020 εναπόκειται στην Ελληνική Προεδρία να συνεργαστεί με τις Χώρες Μέλη, την ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την υλοποίηση βασικών θεμάτων του πλαισίου της εν λόγω πολιτικής που συμπεριλαμβάνει τις ακόλουθες προτεραιότητες:
Στο πλαίσιο του προγραμματισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο θέμα των υποδομών, προτείνεται να αναθεωρηθεί η Οδηγία του 2008 για την «Ασφάλεια των Υποδομών», ενώ θα προταθεί η επέκτασή της στο δευτερεύον οδικό δίκτυο.
Στην ατζέντα θα περιληφθεί το θέμα των τεχνολογιών στα οχήματα με την εγκατάσταση Ευέλικτων Συστημάτων Υποβοήθησης και Συστημάτων Οριοθέτησης Ταχύτητας (IntelligentSpeedAssistance-ISA και SpeedLimiters-SL αντίστοιχα) και Ακινητοποίησης Οχημάτων, στις περιπτώσεις, όπου ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ (AlcoholInterlocks). Μεγάλης σημασίας είναι τα Ευέλικτα Συστήματα Μετακίνησης (IntelligentTransportSystems) που αποτελούν προϋπόθεση για την αποτελεσματική χρήση των ISA.
Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική Προεδρία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση του οδικού δικτύου και την απεικόνιση των ορίων ταχύτητας για όλη την Ευρώπη.