Νέα εγκύκλιος αλλάζει τα πάντα ξανά στην ασφάλιση των αυτοκινήτων, δείτε τι ισχύει…
Αλλάζει προς το αυστηρότερο η διαδικασία ασφάλισης αυτοκινήτου και κλείνει η περίοδος χάριτος του ενός μήνα από τη λήξη και μέχρι να πληρωθεί το νέο ασφαλιστήριο.
Οι αλλαγές θα γίνουν με την προώθηση της εγκυκλίου της Τράπεζας της Ελλάδος, με στόχο να διαμορφωθούν προδιαγραφές ασφάλισης που θα αντιστοιχούν στις αντίστοιχες προδιαγραφές στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η οποία θα πάρει και νομοθετική μορφή, καταργείται η αυτόματη ανανέωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, μία πρακτική που ακολουθείτο από πολλές εταιρείες και ουσιαστικά εξυπηρετούσε τις εταιρείες, τους διαμεσολαβούντες και δέσμευε τους πελάτες.
Το συμβόλαιο που δεν θα έχει πληρωθεί μέχρι τη λήξη του θα ακυρώνεται!!!
Γι’ αυτό τον λόγο, δέκα ημέρες πριν από τη λήξη του ο ασφαλιστής σε συνεργασία με την ασφαλιστική εταιρεία θα ενημερώνει εγγράφως τον ασφαλισμένο για την υποχρέωση που έχει να ανανεώσει την ασφάλισή του, ενώ σε περίπτωση έκδοσης νέου συμβολαίου θα πρέπει να προκαταβάλλεται το ασφάλιστρο.
Επίσης προωθείται η διαδικασία να πληρώνονται τα ασφάλιστρα κυρίως μέσω των τραπεζών (καταστήματα ή ηλεκτρονική τραπεζική) κίνηση με την οποία θα σταματήσει η διακράτηση των εισπράξεων για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι προτεινόμενες συνθήκες ασφάλισης επικρατούν στις περισσότερες χώρες της Ευρωζώνης και αποτελούν πάγιο και χρόνιο αίτημα και των ξένων πολυεθνικών στην Ελλάδα που ήθελαν να λειτουργήσουν σε οργανωμένο καθεστώς και όχι σε περιβάλλον αθέμιτου ανταγωνισμού.
Τα νέα μέτρα σίγουρα θα φέρουν άμεση ρευστότητα στις εταιρείες, αλλά θα προβληματίσουν όσους είχαν συνηθίσει να πουλούν δίνοντας μεγάλα χρονικά περιθώρια πληρωμής, όπως αναφέρει η Ημερησία.
– Και πάλι αυτό το μέτρο εν μέρη βολεύει, όπως γίνεται συνήθως, τις μεγάλες εταιρίες στην ασφαλιστική αγορά, με τους πελάτες τους όμως τι γίνεται;
– Δηλαδή κάποια συζήτηση ας πούμε για τις τιμές των υπέρογκων ποσών που δίνονται για την ασφάλιση αυτοκινήτου θα γίνει;
– Και ακριβά ασφάλιστρα και καμία διευκόλυνση στην πληρωμή τους δεν πάει πολύ;
– Την ίδια στιγμή βέβαια που κυκλοφορούν τόσα ανασφάλιστα ΙΧ στους δρόμους και δεν υπάρχει πρακτικά κάποια ουσιαστική αντιμετώπιση τους; Και αν τελικά ασφαλιστούμε όλοι το κέρδος θα κατανεμηθεί λογικά σε όλη την αγορά, δηλαδή θα έχουμε μειώσεις στις τιμές των ασφάλιστρων ή και πάλι τα κέρδη θα μοιραστούν ανάμεσα στις εταιρίες;